About Me

" dimana bumi dipijak, di situ langit dijunjung.... "

Wednesday 2 May 2012

Rindu untuk mencoret...




..... kehidupan famili comelku di sini.....



Assalammualaikum..........................

Kalau tak jawab berdosa, kalau jawab sayang - Maria Elena

Rasanya dah hampir 3 bulan blog ni tak terusik. Dah berhabuk dah pun.

Maafkan saya..... maafkan saya.... (baca dengan nada suara Nabil sbg detektif Conan)

Heee... bukan bermaksud saya dah lupa bagaimana untuk karang blog, cuma ye lah, sibuk menyesuaikan diri di negara orang (terbaik tak alasan??)

Tidak.. tidak.. tidak.. saya bukan dah lupa diri atau feeling2 mak saleh dekat sini. Ya Allah, dah banyak malam saya mengigau2 nak balik Malaysia. (Drama sangat!)

Ok lah, terus terang saya cakap memang saya bosan sungguh berada di sini. Nak makan nasi lemak pon tak dapat, inikan pulak roti canai telur, kuah dhal sambal pon tak dapat. Saya rindu sangat dekat abang yang tebar roti canai pusing2 macam helikopter tingginya sampai ke bumbong gerai dekat Melaka dulu. Roti canai dia memang terbaik lah! Kuah dhal with sambal memang meletop. *terliur dahhh.....

Saya dekat entri ni bukan nak cerita pasal abang yg tebar roti canai helikopter tu, tapi nak berkongsi kegembiraan saya dekat pembaca2 blog ni. (kalau ada yang baca) Kalau terbaca entri yang lepas, ikutkan suami saya bakal berada disini bulan ni (May), tapi akhirnya termakbul jugak doa saya pada suami untuk sampai lebih awal. 2 minggu kemudian suami saya pon akhirnya dapat jugak jejakkan telapak kakinya di London buat pertama kali dalam sejarah hidupnya. Alhamdulillah. Orang paling gembira sekali masa tu sudah tentulah saya, abis sape lagi kan? Anak2 pon turut bergembira. Alya lah paling happy masa tu. Anak abah la kate kannnn....

Ok, sekarang nak cerita pulak lah pasal kawasan yang saya tinggal ni. Saya sekarang ni tinggal bersama2 dengan abah saya dan adik. Memandangkan susah jugak untuk cari rumah yang murah dekat sini jadi kami bersepakat untuk menetap bersama tapi mungkin untuk sementara sajerrr. Maklumlah, dah ada anak2 ni leceh siket lah. Saya dan suami tak rasa leceh tapi kemungkinan abah dan adik saya je lah, maybe diorang nak ada 'privacy' siket kan. Tak pe lah, bersabar je lah dulu.

Rumah yang saya tinggal sekarang ni rumah 'style' Flat. Jiran2 pon memasing hal. Tapi Alhamdulillah, ada jugak se-keluarga melayu yang tinggal dalam Flat ni. Kami pon saling kenal mengenali, almaklumlah, kawasan yang kami tinggal ni berapa kerat je orang melayu. Sebab dekat sini atau dipanggil 'Zone 3' kebanyakan bangsa2 seperti 'Polish', 'Singh', 'Hindustani', 'Pakistani', 'Vietnamnese', 'Japanese', 'Korean' yang banyak tinggal dekat sini. Senang cakap kawasan 'foreigner'. Memang tak ada sekerat pon yang 'English' (mat saleh british original). Sedihkan? Ahaks! Kawasan 'foreigner' uuuuuuu...... Hewhew. Tak pe lah, janji LONDON. Hehe.

Flat yang saya dudok ni 'convenience' sangat! Save tenaga, save duit, save minyak, save peluh sebab sebut je kedai apa nak pergi, Tesco, kedai daging, ikan, ayam, sayur, telur, buah, kedai baju, kedai pampers, kedai perabot pon semuaaaa ada dekat depan ni jer. Jalan je kaki bedah oooiii. Tak payah nak bersiap, bermake-up bagai lepas tu nak cari kunci kereta, pakai kasut, setat enjin, tolak gear tekan minyak, tak payah semua tu. Pakai je baju tidor, kumur2 mulut, basuh muka, pakai kasut and chau! Agak2 roti dah abis memalam buta, pergi je depan tu, semua tersedia. Best tak?? ;D Kalau nak pergi Central London naik bus or train dalam sejam dah sampai.

Tetiba letih pulak jari jemari nak menaip. Apa kata kita layan gambar pulak.................


feeling2 dekat Master bedroom depan cermin. :p


Kingly Court


Alya meets her feveret cartoons at London Eye



me on London Eye bridge



menanti tube/train untuk pulang...







Alya  had bubble bath at this time...









At Oxford Circus Underground Station from aisya ibrahim on Vimeo.

Ok lah, sampai di sini saje. jumpa lagi. take care. love u so much!!



No comments: