About Me

" dimana bumi dipijak, di situ langit dijunjung.... "

Thursday 9 February 2012

Dugaan.... dugaan......





Saya yang pegang baby sambil jelir lidah itu. sorrylah gambar blur. henpon murah. peace!








Terasa agak lama jugak tak menulis blog ni. Ermmm.... Lately ni terasa sesangat2 hari demi hari makin sibuk. Almaklumlah kan, nak berpindah bukan lah satu perkara yang mudah. Nak-nak pulak last2 minute macam ni. Ini nak urus, itu nak kena siap.... ahhhh.... macam2 lah. Bencinya! Tapi tetap jugak laluinya dengan tenang walaupon hati kurang senang. Pheww!

Minggu lepas seminggu mama saya dan adik beradik berkampung dekat rumah saya. Boleh dikatakan sepanjang minggu tu asyik keluar, tak melekat lansung bunt*t ni kat kusyen :P .  Sampai2 jer diorang dekat rumah saya, esok terus pecut kereta Viva comel saya tu ke Damansara bawak diorang mentekedarah IKEA bebola daging. Dah lama mengidam akhirnya berjaya menjadi penghuni isi perut saya. Tenkiu adek, lebiu sebab belanja. Kalau orang belanja, dari Soromban ke KL laju je kan kaki tekan minyak enjin, brek, gear, lampu signal kiri kanan,lalalalalala. OK.

Esoknya keluar lagi, bawak diorang semua jenjalan bandar Seremban. Esok tu pulak pergi KL lagi jenjalan rumah sedara, sepupu, sepapat abis. Esok tu pulak keluar lagi pergi karoke, selebret besday adik lelaki saya yg ke 21. Tempat karoke dia memang best, sesuai untuk yang berkeluarga datang nak berangan2 jadi penyanyi glamor abis. Tapi 'slek' siket lah, tempat tu agak keras sebab dekat dengan tanah perkuburan cina. Alah.... dekat Mydin Seremban Terminal 2. Baru sesangat tempat ni bukak. Tapi semua itu tidak penting, janji enjoy abis malam tu. Tempat dia yang selesa, nak-nak pulak yang ado anak2 ni. Murah pon murah. Terbayek lah. Tapi orang situ cakap start pukol 10 mlm takde sorang nak karoke dekat situ. Hahah... Kitorang pun bernasib baik lah jugak takde terserempak hantu2 kat situ sebab kitaorang datang pukol 4ptg habis pukol 7ptg. Dan esok tu pon keluar lagi sampai lah mama saya balek ke Kedah. !7hb ni InsyaAllah mama saya datang balek ke sini untuk hantar saya ke KLIA 21hb ni. Emmmm..... mestilah sedih. Nak kena tinggal mama saya. Huhuhu. Dah lah jauhhhhhhhhhhhhhhh.

Minggu ini pulak sibuk setel hal2 dokumen lah, cari barang keperluanlah untuk dibawak kesana. Tambah pulak sana dah start winter, snow. Risau jugak ni, takut anak2 tak sesuai dengan cuaca sejuk. Takut diorang jatuh sakit je. Satu hal yang berat lagi tu. HUHU.Berdoa sangat2 supaya semuanya OK.

Sebenarnya satu barang pon tak packing lagi. Adakala hati ni berkata tak bersedia lah nak pergi. Entah lah...tak tahu kenapa. Seronok macam mana pun merantau di negara orang , seronok lagi di negara sendiri. Pepatah pon ada menyebut ' hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri'. Hmmmh..... Firstly mesti rindu laksa dengan nasi lemak royale Aloq Setaqqqqq! Mana nak cari oi kat sana. Takkan jumpa lah sesedap, sesebijik mcm tu. :(

Huuuuuuuu...... nak nangis. Beratnya hati nak pergi :( Esok pepagi nak bangun awal2 subuh sebab ada lagi urusan nak kene setel dekat KL. OK, till then gais. Ba-bai.



2 comments:

NanieZara said...

hahaha...mmg best lah sesekali dpt hav fun together2 wif family kan.eh sya pindah sana terus bwk semua brg2 ke?hope semua berjalan lancar & have a safe journey ok...

Aisya Ibrahim said...

terimakaseh yani mendoakan. InsyaAllah, mudah-mudahan :)